06 stycznia 2020 19:45 | Innowacje realizowane w szkole
Uczniowie z klas I–III w grudniu zakończyli pracę nad I modułem w ramach realizowanej innowacji „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Pierwszą książką, którą przeczytali uczniowie pierwszej i drugiej klasy były „Niesamowite przygody 10 skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)” Justyny Bednarek. Klasa trzecia czytała baśń pt. „Dziewczynka z zapałkami” Hansa Christiana Andersena.
W ramach I modułu wszystkie klasy obejrzały film promujący innowację oraz wykonały gazetki klasowe, na których umieszczony został plakat projektu. Każda z klas założyła swój kącik czytelniczy z własnoręcznie wykonanymi z plasteliny Czytusiami.
Lektury czytali wychowawcy lub sami uczniowie. Natomiast w klasie II do przeczytania przygody dziesiątej skarpetki poproszono Panią polonistkę z naszej szkoły, która chętnie przyjęła zaproszenie. Po wysłuchaniu, uczniowie dzielili się wrażeniami i własnymi przemyśleniami oraz chętnie odpowiadali na pytania zadane przez gościa.
Przez cały listopad uczniowie klas I-III uzupełniali swoje Lekturniki. Pokolorowali okładkę i uzupełnili strony związane z przeczytaną książką. Rysowali wybranych bohaterów oraz opisywali ich niesamowite przygody. Najbardziej spodobało się wszystkim czytelnikom zadanie polegające na zaprojektowaniu gry komputerowej, opartej na przygodach z przeczytanej książki. Klasa I zaprojektowała nawet swoich ulubionych bohaterów na lekcji informatycznej w programie Paint. Natomiast najstarsi czytelnicy z klasy III pracowali w grupach. Stworzyli kilka ciekawych makiet prezentujących scenki ze swojej lektury.
Wszystkie klasy zaprojektowały i wykonały zakładki do książek nawiązujące do czytanych lektur, a następnie podarowali je swoim bliskim lub sobie nawzajem.
W klasie I z pomocą rodziców uczniowie zaprojektowali plakaty zachęcające kolegów i koleżanki do przeczytania lektury. Na korytarzu szkolnym zamieszczona została wystawa prac pt. „Skarpetkowy zawrót głowy” oraz wykonane przez trzecioklasistów „Wyobrażenia zmarzniętej Dziewczynki”.
Założone cele i zadania modułu I zostały w pełni zrealizowane. Wspólne działania sprawiły uczniom wiele radości i satysfakcji.